joi, 22 aprilie 2010
Marketing-ul educațional/ Art. înv. Deszo Hajnal-Revista școlii Numărul 5
Marketing-ul educaţional
În cei 11 de ani de activitate la catedră, nu rareori am constatat că marketingul este foarte necesar şi în domeniul educaţional.
În timp s-au înregistrat schimbări mari în ceea ce priveşte atitudinea părinţilor faţă de grădiniţă. Dânşii doresc pentru copiii lor ce este mai bun. Nu mai sunt mulţumiţi ca micuţii să urmeze o grădiniţă care nu oferă nimic în plus faţă de curriculum. De aceea în ultimii ani a fost necesară o descentralizare, acordarea unei libertăţi grădiniţelor, includerea unor noi discipline de învăţământ sub forma celor opţionale. Este oare suficient ? Se pare că nu.
În grădiniţa în care îmi desfăşor activitatea avem probleme cu frecvenţa copiilor. Nu este suficient să fim la catedră, ci să înţelegem că oferim nişte servicii pentru cei interesaţi - copii şi părinţi, iar acestea trebuie să fie impecabile. Să avem grijă atât cum ne comportăm la şcoală cu elevii, dar şi cum abordăm problemele în faţa părinţilor. Trăim vremuri în care toţi avem probleme mai mici sau mai mari, dar noi, în calitate de profesori, trebuie să fim nişte actori desăvârşiţi pentru că de multe ori, chiar dacă nu ne arată, cei mici ne simt atunci când suntem superficiali şi ne "taxează". Şi iată că discutăm acum despre comportamentul consumatorului. Nu odată părinţii şi-au mutat copilul de la grădiniţă din cauza atitudinii unui cadru didactic sau din cauza unor conflicte pe care educatorii nu le-au putut atenua. Tot despre comportamentul consumatorului discutăm şi atunci când părinţii îşi duc copilul la o grădiniţă din oraş doar din snobism ( "pentru că acolo şi l-a dus şi şeful meu"). Mă întreb însă adesea de ce trebuie ca micuţii să suporte astfel de experienţe doar din dorinţa celor mari.
Buna pregătire a cadrelor dintr-o grădiniţă ţine tot de domeniul marketing-ului, dar să nu uităm că nu este suficient să ai educatori de rang înalt. Foarte importante sunt şi rezultatele obţinute de aceştia prin prezentarea la diferite concursuri şi obţinerea unor locuri fruntaşe, dar şi prin participarea la poiecte ce aduc sponsorizări grădiniţei. Mai avem de lucrat la mentalitatea cadrelor didactice pentru a conştientiza că fără reclamă nu vor veni singuri "clienţii "doar pentru că noi sutem buni. E adevărat că o grădiniţă din mediul rural nu-şi poate permite să facă o cercetare de piaţă, dar de ce nu am încerca noi, membrii organizaţiei, să aflăm ce doresc părinţii din zona noastră şi să încercă, pe cât posibil să satisfacem cererea.
Nu este suficient să organizăm Ziua Porţilor Deschise. Să nu uităm că cea mai utilă reclamă este cea directă. Nimic nu poate convinge mai mult un părinte decât părerea unuia care a avut copilul la grădiniţa respectivă şi povesteşte cât de mulţiumit a fost de activitatea desfăşurată de copil acolo.
Înv. Deszo Hajnal
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu