sâmbătă, 20 martie 2010

Reprezentarea grafică a funcțiilor matematice/ Art. prof. Blănaru -Revista școlii Numărul 4

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

REPREZENTAREA GRAFICĂ A  DIFERITELOR FUNCȚII MATEMATICE
(continuare din numărul trecut)


Desfășurarea experimentului :
-un elev așază metrul pe masă
-un elev deplasează camionul cu viteză constantă și în linie dreaptă (mișcarea rectilinie uniformă)
-un elev alege poziții  A(x1) B(x2) , C(x3) ,D(x4) , E(x5) , F(x6) , G(x7) , H(x8) , I(x9) , J(x10)
-un alt elev, pentru aceste poziții citește pe ceas timpul
                                   A(t1) B(t2) , C(t3) ,D(t4) , E(t5) , F(t6) , G(t7) , H(t8) , I(t9) , J(t10)
-Analizați valorile  distanței și timpului ; discutați în grup ;
- realizați o ipoteză  și scriețicum se modifica distanța funcție de timp?
-care dintre  următoarele diagrame ar reprezenta corect valorile distanței funcție de timp?
                      

Cerințe  :- efectuați experimentul
               - realizați discuții cu colegii ; într-adevar, este distanța măsurată funcție de timp?
               - realizați schema experimentului
                -treceți datele în tabelul de date
nr
x(m)
t(s)
obs
1.       



2.       



3.       



4.       



5.       



6.       



7.       



8.       



9.       



10.   



11.   




          -realizați graficul dependenței, distanța funcție de timp – răspundeți în scris :
I .Evaluarea proprietăților relațiilor funcționale
 a)cum se modifică valoarea distanței când timpul crește în valoare cu 2 secunde ?
b) cum se modifică valoarea distanței când timpul crește în valoare cu 10 secunde ?
II.Confirmă graficul ipoteza propusă de voi?
               Analiza activității comparativ între grupele de lucru
Prof. Blănaru Mihaela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu