REPREZENTAREA GRAFICĂ A DIFERITELOR FUNCȚII MATEMATICE
(continuare din numărul trecut)
Desfășurarea experimentului :
-un elev așază metrul pe masă
-un elev deplasează camionul cu viteză constantă și în linie dreaptă (mișcarea rectilinie uniformă)
-un elev alege poziții A(x1) B(x2) , C(x3) ,D(x4) , E(x5) , F(x6) , G(x7) , H(x8) , I(x9) , J(x10)
-un alt elev, pentru aceste poziții citește pe ceas timpul
A(t1) B(t2) , C(t3) ,D(t4) , E(t5) , F(t6) , G(t7) , H(t8) , I(t9) , J(t10)
-Analizați valorile distanței și timpului ; discutați în grup ;
- realizați o ipoteză și scrieți – cum se modifica distanța funcție de timp?
-care dintre următoarele diagrame ar reprezenta corect valorile distanței funcție de timp?
Cerințe :- efectuați experimentul
- realizați discuții cu colegii ; într-adevar, este distanța măsurată funcție de timp?
- realizați schema experimentului
-treceți datele în tabelul de date
nr | x(m) | t(s) | obs |
1. | |||
2. | |||
3. | |||
4. | |||
5. | |||
6. | |||
7. | |||
8. | |||
9. | |||
10. | |||
11. |
-realizați graficul dependenței, distanța funcție de timp – răspundeți în scris :
I .Evaluarea proprietăților relațiilor funcționale
a)cum se modifică valoarea distanței când timpul crește în valoare cu 2 secunde ?
b) cum se modifică valoarea distanței când timpul crește în valoare cu 10 secunde ?
II.Confirmă graficul ipoteza propusă de voi?
Analiza activității comparativ între grupele de lucru
Prof. Blănaru Mihaela
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu