Motto : „O singură rugăciune am:
- Doamne, să nu mă laşi niciodată să fiu mulţumit de mine însumi !”
Lucian Blaga
Profesori: Adam Karda, responsabilul Comisiei diriginţilor şi dirigintele clasei a VIII-a A
Camelia Bălţătescu, dirig. clasei a VII-a A
Participanţi: elevii claselor VII - VIII
Invitaţi: elevi, cadre didactice
Scopul: Extinderea perspectivei de cunoaştere culturală şi de civilizaţie
Obiective generale: Utilizarea adecvată a conceptelor în diferite situaţii de comunicare;
Integrarea valorilor şi aplicarea cunoştinţelor;
Corelarea informaţiilor selectate.
Competenţe specifice: Definirea unor principii fundamentale necesare înţelegerii temei;
Identificarea relaţiilor existente între universul religiilor şi cel al ştiinţelor;
Descrierea generală a religiilor în funcţie impact şi răspândire globală;
Relevarea rolului religiei, respectiv al ştiinţei în evoluţia umanităţii;
Explicarea unor consecinţe negative generate de falsa percepere sau interpretare a fenomenului religios, în contemporaneitate;
Argumentarea importanţei domeniilor abordate (religia, ştiinţa);
Formularea unor opinii personale, concluzii, judecăţi estetice şi de valoare.
Valori şi atitudini: Asumarea propriei identităţi religioase;
Cultivarea interesului pentru aprofundarea cunoştinţelor religioase şi stiinţifice;
Responsabilizare, respect şi înţelegere privind opiniile altor identităţi.
Resurse procedurale: umane, procedurale, materiale
Sistem metodologic: conversaţia euristică, expunerea, modelarea, explicaţia, problematizarea, feed-back-ul, algoritmizarea, generalizarea, metode activ-participative.
Forme de organizare: frontal, grupe, individual
Resurse materiale: laptop, proiector, fotografii (simboluri religioase, profeţi, structuri şi lacaşe de cult, oameni de ştiinţă), planşe (fundamentele religiilor mozaică, creştină şi islamică) fişe de evaluare, tablă, cretă colorată, markere
Modalităţi de apreciere: observaţia sistemică, evaluare orală, scrisă
Locul:cabinetul de geografie şi istorie
Derularea activităţii: Introducere în studiul domeniilor stiinţei şi religie;
Prezentare PP - religiile asiatice si europene, de largă propovăduire,
- evoluţia stiinţei;
Expunerea de materiale tipărite: afişe, planşe, imagini.
Evaluare - Metode interactive:Ciorchinele, Explozia stelară.
Produse ale activităţilor: afişe, chestionare, fotografii, panou.
Prof. Camelia Bălţătescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu