Perioada: 9-12 martie 2010
Clasa: a VIII-a A
Tema activităţii: Operele unor scriitor români şi redarea lor în teatru şi cinematografie
I. L. Caragiale - „O scrisoare pierdută”
Obiective propuse: - recunoaşterea elementelor comune domeniilor artistice (literatură,
teatru, film);
- sesizarea aportului imaginaţiei într-un text literar, respectiv în adaptarea
cinematografică;
- argumentarea, sub raportul creaţiei, a literaturii ca sursă cinematografică;
- identificarea gradului de fidelitate a reprezentării, operei literare in filmografie,
si al selecţiilor realizate;
- dezbaterea actului de creaţie din perspectiva caracterului universal şi a valorii
axiologice
Locul desfăşurării - sala de proiecţie : biblioteca şi laboratorul de informatică
Participanţi: Organizator: Camelia Bălţătescu, prof. de limba şi literatura română
Colaborator: Carmen Pănuţă, prof. de limba şi literatura română
Elevii clasei susmenţionate
Etapele activităţii: - Introducere în diversitatea temelor discutate;
- Date biografice şi opera autorului : texte tipărite şi suport informatizat;
- Prezentare Power-Point privind activitatea artistică şi profesională: „Al matale
Caragiale” şi „Moş Virgulă” ;
- Vizionarea filmului „O scrisoare pierdută” ecranizare a Studioului Cinematografic
Bucureşti; realizare după spectacolul Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” în regia lui Sică
Alexandrescu, piesă prezentată la televiziune în anul 1953.
- Activităţi privind exersarea competenţelor şi abilităţilor de descifrare
interpretare şi analiză în vederea înţelegerii şi valorificării textului, respectiv valorificarea şi
dezvoltarea abilităţilor de formulare a părerilor privind evenimentele şi personajele studiate.
- Evaluare, in format computerizat, proiecţie (itemi de diverse tipuri)
Produse didactice / Rezultate: 1. Sensibilizarea si stimularea elevilor in vederea
participării la activităţi similare;
2. Dezvoltarea universului cultural şi de informare;
3. Panoul şi materiale în format PC, utilizabile şi în cadrul altor activităţi;
Prof. Camelia Bălţătescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu