duminică, 21 februarie 2010

Săptămâna măștilor/Art. Înv. Lupu, Tofan, Părgaru-Revista școlii Numărul 3

SĂPTĂMÂNA MĂȘTILOR



            În grădiniță, la fel ca în orice altă formă de învățământ, reperul primordial îl constituie COPILUL.
            Tot ceea ce știm, credem și gândim despre copil se reflectă în tot ceea ce facem pentru el, astfel că putem afirma cu tărie că în educație nu există rețete, există doar experiență acumulată, idei, teorii bazate pe cercetări, practici confirmate, care pot demonstra în timp eficiența, valorile, principiile și regulile însușite de micii cercetași ai unei lumi mult prea adulte.
            Având ca punct de pornire cele enumerate mai sus, constatăm că educația timpurie este prima etapă de pregătire pentru educația formală și se adresează copiilor încă de la naștere până la vărsta de 7-8 ani, oferind condiții speciale pentru dezvoltare deplină ținând cont de evoluția individuală și de particularitățile de vârstă ale copiilor.
            În vederea realizârii dezvoltării armonioase și individualizate a copiilor, actul educațional este bazat pe metode noi dintre care cea mai folosită fiind METODA PROIECTELOR în cadrul căreia sunt desfășurate activități integrate care vizează exersarea gândirii prin provocarea copiilor la joc, rezolvare de probleme făcând conexiuni între comportamentele personajelor cât și între exemplele individuale ale fiecărui coleg.
            Prin intermedierea acestei metode copii devin cu adevărat activi asemănându-și rolul de a produce, de a crea cunoștințe.
            Plecând de la aceste noi metode am dorit ca în săptămâna 8-12 feb.2010 să scoatem în evidență calitățile organizatorice, actorești cât și practice ale copiilor. Proiectul desfășurat în această săptămână ”PARADA MĂȘTILOR” a urmărit să încurajeze modul în care cei mici au reușit să se identifice cu diferite personaje, pregătind și gândind particularitățile ce stau la baza realizării unei imagini complete și originale a acestora.
            Astfel s-au desfășurat activități în cadrul atelierelor denumite sugestiv ”MICII MEȘTERI MARI” în care copiii au realizat diferite măști și costume, interpretând diferite situații contextuale în care se pot afla personajele.
            La realizarea proiectului au fost antrenați și părinții care au venit în sprijinul celor mici la realizarea costumelor.

            Finalitatea proiectului fiind ”PARADA MĂȘTILOR” în care copii au avut ocazia să prezinte invitațiilor cât și colegilor măștile, costumele realizate în această săptămână care a vrut să scoată în evidență creativitatea, ingeniozitatea și talentul micilor actori!


 

 


 Educatoare: Lupu Eniko
                     Tofan Mirabela
                     Părgaru Iuliana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu