luni, 25 ianuarie 2010

ESTE GENIAL, ESTE EMINESCU! Proiect educţional-cultural coord, de Prof. Bălţătescu Camelia/ Revista şcolii Anul I Numărul 2

15.01.2010
ESTE GENIAL, ESTE EMINESCU!
Proiect de cultură şi educaţie


MOTTO: “Eminescu e întruparea literară a conştiinţei româneşti, una şi nedespărţită.”
Nicolae Iorga







Program
:

Luni - 11.01.2010 – Personalitatea lui Eminescu (cultură şi geniu poetic, afinităţi
spirituale, gândire, credinţă)

Marţi - 12.01.2010 – Opera eminesciană (poezia, modele cosmologice, teme, elemente
structurale, limbajul, romantismul creaţiei)

Miercuri - 13.01.2010 – Prieteni ( Ion Creangă, Veronica Micle)

Vineri - 15.01.2010 – Prezentare Power Point:
Mihai Eminescu - viaţa şi activitatea literară, cronologie,
aprecieri critice, galerie foto
Veronica Micle - biografie şi creaţie

- CONCURS - patru probe:

Proba scrisă, intrebări privind viaţa şi opera (itemi diverşi)
Proba orală, chestionar
Proba artistică, recitare
Proba practică, reconstituirea poeziei, prin ordonarea versurilor, recunoaşterea tilului şi autorului
Concurenţi: elevi din clasele a VII- a A (Coşcodar Ramona, Negoiţă Traian, Lepădat Cătălin, Racolţea Gabriel, Corboş Cătălin), a VII-a SM (Majlat Robert, Cotologea Ovidiu) şi a VI-a SM (Czinori Lujza).

Scopuri : - cultivarea interesului pentru literatura română clasică;
- sensibilizarea preocupărilor culturale faţă de opera lui Eminescu;
- consolidarea şi aprofundarea cunoştinţelor legate de viaţa şi personalitatea poetului;
- stimularea interesului pentru exploatarea textului liric eminescian;
- aprecierea evoluţiei individuale în condiţii de concurs.

Competenţe: - dovedirea înţelegerii unui text literar pornind de la cerinţe date;
- sesizarea valorii expresive a mesajului ;
- identificarea valorilor etice şi culturale dintr-un text;
- eprimarea impresiilor şi preferinţelor privind valoarea culturală a informaţiei;
- aplicarea principiilor active şi manifestarea comportamentului comunicativ adecvat;
- adaptarea la situaţia de comunicare şi de concurs.

Abilităţi vizate : - documentare şi informare;
- selectarea informaţiilor în vederea îndeplinirii sarcinilor;
- reproducerea informaţiilor în asociere cu anumite evenimente din viaţa poetului;
- aplicarea şi valorificarea cunoştinţelor asimilate, pe bază de chestionar, în relaţie cu subiectul selectat;
- evaluarea demersului individual.

Resurse umane: elevii claselor susmenţionate
- foto : Carmen Pănuţă
- jurizare : comisie formată din prof. Maria Bartha , Carmen Pănuţă, Camelia Bălţătescu
Invitaţi: prof. Karda Adam, Vlădăreanu Anca

Resurse materiale: suporturi tipărite: cărţi, broşuri, pliante, afişe, planşe, fotografii etc.
diplome,
fişe de concurs,
laptop, proiector, aparat foto.

Locul desfăşurării: cabinetul de limba română
cabinetul de limbi moderne

Sala de proiecţie : biblioteca
laboratorul de informatică

Evaluare pe parcursul derulării proiectului prin:
- metode de comunicare, chestionare, fişa de impresii;
- metode specifice: portofoliu,proiectul şi concursul.;
- recompensare: diplome acordate echipelor / individual.

Produse finale : Panou realizat din lucrările elevilor şi din alte materiale executate în cadrul activităţilor;

Portofoliu constând în mapele de concurs, textele poeziilor recitate, fotografii, desene, diplome etc.

Program organizat şi coordonat de

prof. Camelia Bălţătescu









Prezentarea









Proba practică













 Recitarea


















Jurizarea

Câştigătorii concursului







Panoul realizat în urma activității

Prof. Camelia Bălţătescu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu