sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Sărbătorile iernii /prof. Carmen Pănuță Revista şcolii Anul I Numărul 2


SARBATORILE IERNII


Pentru a întâmpina sărbătorile de iarnă, şcoala noastră a organizat de-a lungul unei săptămâni întregi , 7.12-11.12 activităţi diverse, menite să compenseze faptul că s-au desfăşurat mai devreme decât de obicei şi să trezească spiritul festiv. Au avut loc proiecţii de film cu temele Crăciun-iarnă, în care s-au prezentat obiceiuri specifice, s-a evidenţiat esenţa acestei sărbători prin morala descoperită; s-a organizat un mic recital de poezii şi colinde şi o serbare, unde am avut brad împodobit, prezentare a obiceiurilor de iarnă la români şi o vizită din partea lui Moş Crăciun în persoană. Totul a fost într-un ritm foarte alert.
Activităţile au fost organizate de Comisia Metodica „Limbă şi comunicare”, catedrele de limba şi literatura română şi limba engleză, cu profesorii: Moldovan George, Andrei Ionela, Bălţătescu Camelia, Pănuţă Carmen, Popovici Ottilia, Deregus Ildiko şi invitaţii: Prof. Karda Adam, Bartha Maria, Dullo Terezia, Dullo Szillard., după cum se poate observa în fotografii. Au participat clasele ciclului gimnazial şi clasele a III-a A şi a III-a B.
Manifestările s-au desfăşurat după un program, integrând, alternând cu proiectul „Literatură şi film”, proiect iniţiat cu „Amintiri din copilărie”/ „D-l Goe”, în care am reuşit să comparăm viziunea proprie, rezultată în urma lecturii, cu cea a regizorului şi a continuat acum, în cadrul sărbătorilor de iarnă, cu povestea clasică a lui Charles Dickens, „Colind de Crăciun”. Programul îl prezentăm mai jos:




Marţi, 8.12.2009
1.Proiect „Literatură şi film” cu tema iernii :
- prezentarea scriitorului Charles Dickens; viaţa, actele caritabile, opera, marile tipologii create, turneele sale, fotografii inedite,inclusiv ilustraţiile ediţiei princeps a operei „Colind de Crăciun”, apărute sub îngrijirea autorului.
-vizionarea filmului de desene animate „Colind de Crăciun”. Elevii au fost rugaţi să citească povestea scrisă de Charles Dickens, discutându-se în timpul prezentării autorului şi despre text. În timpul proiecţiei elevii au fost rugaţi să sesizeze detaliile şi să reţină atât diferenţele între text şi film, cât şi cele dintre modul în care îşi închipuiau povestea, personajele şi cel în care a fost transpusă.










































2. Vizionarea filmului de desene animate „Mickey’s Once Upon a Christmas”- „Dorinţă de Crăciun”, în traducere liberă. Filmul prezintă trei poveşti, avându-i ca protagonişti pe Donald, Goofy şi Mickey, personaje potrivite pentru vârsta lor. Fiecare poveste are o morală asemănătoare: farmecul Crăciunului este unic, sărbătoarea aceasta înseamnă mai mult decât nişte obiecte pe care le poţi lua din magazin, Moş Crăciun există pentru cei ce cred în el.













































Joi, 10.12.2009



Vizionarea filmului artistic „Alvin and the Chipmunks”- prezentarea poveştii veveriţelor cântăreţe şi aventura acestora, alături de prietenul lor Dave, în preajma Crăciunului. Morala este în concordanţă cu cea enunţată anterior: prietenie, importanţa familiei, mai presus de orice obiect.
În paralel, s-au urmărit elementele ce ţin de tradiţia Crăciunului, cutume specifice ţării de provenienţă a filmului, în raport cu cele autohtone- explicarea acestora. De asemenea, s-a urmărit îmbogăţirea cunoştinţelor de limba engleză, dar şi ortografia limbii române prin subtitrare.

























































Vineri, 11.12.2009


1.Prezentare cu ajutorul proiectorului a obiceiurilor de iarnă la români, originea numelui „Crăciun” şi a sărbătorii, simboluri şi legenda lui Crăciun. Pe parcursul acesteia, copiii au fost întrebaţi despre cutumele din zona lor şi despre simbolistica anumitor gesturi, ritualuri. Copiii au participat activ, răspunzând la întrebări sau cântând părţi din colindele menţionate.
2. Serbarea propriu-zisă: împodobirea bradului, sosirea lui Moş Crăciun, cadourile, colindele cântate de copii.
3.Vizionarea clasicului film de desene animate: „Dr. Seuss’ How the Grinch Stole Christmas”- Cum a furat Grinch-ul Crăciunul: această sărbătoare poate schimba pe oricine, şi oricine poate deveni mai bun de Crăciun.




















































































































Prof. Carmen Pănuţă






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu